Monday 4 May 2020

Iseenda kamandamine

Tahan jagada üht äärmiselt kasulikku nippi, mille kogemata avastasin.

Meie probleem on selles, et kui keegi meid rööpast välja viib, siis tekib sisse selline näriv pahatahtlik emotsioon, mis jääb vinduma ning rikub lõpuks ka teiste inimeste tuju. Oleks ju hea, et kui tunneme tuju langemist, oleks mingi võimalus seda taas kunstlikult parandada.

Yoda X-wing hävitajat mülkast välja tõstmas.
Inspiratsiooni andis mulle selleks härra Einar Laigna jutustus, kui ta iseenda kamandamist kirjeldas. Mind pani mõtlema, kuidas ta endale ka vajadusel käratab, et tõuse püsti, see asi on vaja kõigepealt ära teha ja küll pärast saad vedeleda. Mulle avaldas sügavat muljet kontseptsioon, mille kohaselt inimene peab iseennast käsutama ja laisa keha vastuvaidlemist mitte aktsepteerima. Kadestamisväärsed tulemused on ka siiani näha - austatud vanahärra näeb välja mõnikümmend aastat noorem, vaim on endiselt ergas ning erakuna saabub ta ikka vahel inimeste keskele.

Varem olen kirjutanud laiskusest ja inimestest, kes pole võimelised isegi enda kodu ära koristama, selle võrra on siinses postituses sisalduv nõuanne eriti oluline. Mis on see imeline nipp, mis mind aitas?

Ühel õhtul toimetasin ma kodus ning elukaaslane helistas mulle, et ma mingid asjad külmikust välja sulama võtaks. Selgus, et olin eelmisel päeval tema mozzarella juustu sügavkülma toppinud ning elukaaslane ärritus päris korralikult. Kui ta kõne lõpetas, tundsin, kuidas pettumus ja masendus minus süvenesid, sest teadsin, et tema koju saabudes algab järjekordne kärarikas tüliõhtu.

Äkitselt tuli mulle meelde Laigna jutt enesesunnist ning ütlesin endale konkreetsel toonil:

"See depressioon heida kohe kõrvale, sest sul pole selleks täna aega. Kui naine koju saabub, võta ta rahulikult vastu ja rahusta ta maha, kui ta veel ärritunud on. Küll järgmiste päevade jooksul saab selle masendusega põhjalikumalt tegeleda ja muremõtted läbi mõelda."
Lootusetu olukord, sest torpeedod ei taha kuidagi šahti siseneda
ning kogu galaktika saatus sõltub ühest täpsest lasust.
Aga Obi-Wan'il on vastus olemas.
Elukaaslane saabus koju, rahustasin teda ja olukord laheneski nagu imeväel. Kas teate, mis selle asja juures kõige parem oli? Seda hilisemat masendusega tegelemist ma ette ei võtnudki, sest see oli kuhugi ära hajunud. Mul jäi üle vaid õlgu kehitada ja hea tujuga oma elu jätkata.

Nii et kui soovite midagi ära teha, siis pange käiku kogu oma tahe, öelge endale nõudlikul toonil, mida peate tegema, tõuske püsti ja tehke. Hämmastav, aga see toimib.

No comments:

Post a Comment