Wednesday 12 February 2020

Tagasi Orgu kava juures vol 6

Aeg jälle väikeseks vahekokkuvõtteks. Eelmisel korral kaalusin kuskil 108 kg, tänaseks olen ma olenevalt päevast kas 106 või 107 kg. Toitumiskava on sisuliselt kõrvale lennanud, aga salatit panen tihti pearoale juurde ning suudan ka koguseid paremini kontrolli all hoida.
Hommikuti alustan päeva helvestega, käin koeraga jalutamas ning tööle jõudes võtan tassikese külma vett. Lõunasöögiks võtan ma tavaliselt kodus valmistatud praadi kaasa, mis koosneb lihast, lisast (tatar või riis) ja salatist. Õhtul koju jõudes olen viimasel ajal pelmeene keetnud, kuigi prae olemasolu korral olen hoopis seda võtnud.

Peamine muudatus on see, et kui kunagi sõin ma mõnetunnise vahega kaks täismõõdus õhtusööki, siis nüüdseks on teine õhtusöök asendunud kerge vahepalaga. Enne limonaadi joomist võtan ma suured sõõmud vett, et janu kustutada, et siis lõpetuseks maitse mõttes paar tilka karastusjooki mekkida.

Loomulikult käin ka jõusaalis, vahel elukaaslasega, vahel sõbraga. Muide, kord õnnestus mul Argo Aderiga kokku sattuda, kes minu liigutusi märkas parandada. Tervitan Eesti üht esiatleeti ja tänan veelkord abi eest.

Nii, aga ühel istumisel tekkis meil sõbraga jõusaali teemal üsna tuline vaidlus. Sõber kurtis, et ma tegevat trenni valesti, kuna ma pidavat kaootiliselt ringi liikuma, selle asemel, et pühenduda ühel päeval kindlale lihasgrupile. Ma siis natuke harisin end ning selgus, et meil mõlemal oli omamoodi õigus. Las ma selgitan täpsemalt.

Sõbra nõuande järgi peaks ühel päeval kindlale lihasgrupile keskenduma, et maksimeerida tõstmisest saadavat kasu. Põhjus, miks oleme kuulnud jala- ja ülakehapäevadest, on selles, et selline treenimisviis sobib eelkõige neile, kes järgivad kindlat kava oma lihaste ülesehitamiseks.

Mina lähenesin asjale teisiti, jaotades koormust kogu kehale. Kardioharjutused, igasugused kõndimised ja hüpped on mõeldud neile, kes soovivad rasva põletada. Mul on oma paraneva jala tõttu selline treeningkava praegu veidi komplitseeritud, aga suurte raskuste tõstmisega saan ma ka hea koormuse kätte, sest ka see põletab rasva. Mõne kuu pärast riskin ma esimest korda jookusamme teha ning liigun vaikselt edasi tõeliste kardioharjutuste peale. Esimeste ilusate kevadilmadega leian loomulikult ka jalgratta üles.

No comments:

Post a Comment