Monday 17 February 2020

Liiklusmaniakid vol 7

Valentinipäeval toimus üks põnev intsident. Ma jalutan pargis koeraga ja mõtlen sellest, kuidas kallimaga kohe spaasse sõidame, aga see ilus idüll lõigati läbi, kui minu poole vurasid kolm autot. Ma tardusin paigale ja jälgisin, kuidas enne nii hullult kiirustanud masinad minu ees leplikult seisma jäid. Ma püüdsin tabada juhi pilku, kuid too jõllitas kangestunult minu kõrvale, vältides igasugust silmsidet.

Me passisime niimoodi vist pool minutit, kui ma end lõpuks liigutasin ja juhiga paar sõna tahtsin vahetada. Kui ma akna kõrvale jõudsin, ei julgenud mehike minu poole isegi pead pöörata ning andis gaasi. Kogu isehakanud tsaari-õukond vuras talle järgi. Reisiseltskond jõllitas mind nagu hullu maakat, kes kohtlasena end tee peale unustas.

Mis siis täpsemalt juhtus? Miks ma seal siis keset teed passisin? Miks juht signaali ei lasknud, vaid häbelikult silmad maha lõi nagu uje linnapreili?

Aga sellepärast, et autod imbusid ühe teatud märgi mõjualasse. Mida tähendab märk 435, millel on kujutatud jalakäijad ja jalgratas?


Märk 435. Siin puudub auto kujutis.
6) märgid 433 kuni 435 „Jalgratta- ja jalgtee” näitavad, et tohivad liikuda jalakäija, jalgrattur ja tasakaaluliikuri juht.

Liiklusseadus pg 45:

(11) Eritalituse sõidukiga tohib sõita kõnniteel, jalgteel, jalgrattarajal, jalgrattateel, jalgratta- ja jalgteel, ohutussaarel ja eraldusribal ning peatuda ja parkida kohtades, kus parkimine ja peatamine on keelatud, või kõnniteel, jalgteel, jalgrattarajal, jalgrattateel, jalgratta- ja jalgteel, ohutussaarel ja eraldusribal juhul, kui täidetakse tööülesandeid ja ülesande täitmine sõiduteelt ei ole võimalik. Eritalituse sõiduki juht peab sõitmisel ja sõiduki peatumisel või parkimisel tagama liikluse ohutuse ning peatatud või pargitud sõiduk ei tohi takistada teisi liiklejaid.

Pg 92:

(2) Sõiduki võib teisaldada valvega hoiukohta ka siis, kui sõiduk on pargitud:
5) kõnniteel, ohutussaarel või eraldusribal, välja arvatud liikluskorraldusvahendiga tähistatud parkimiskohtades;

Nonii. Tsaarikeste delegatsioon ronis autodega kõnniteele, kuigi neil puudusid vilkurid ning parkimisplats oli vaid paarikümne meetri kaugusel nende sihtkohast. Ma ei hakanud politseile kaebama, sest ma lugesin esimese juhi silmist välja, et mees teadis väga hästi, mil määral ta eksis. Ehk järgmisel korral on ta ettevaatlikum ning ei kiirenda kõnniteel, kus ema lapsega ja külahull koeraga jalutavad.

Eks elu ja kogemus õpetavad meid kõiki olema paremad autojuhid ja moraalsemad inimesed. Soovin autojuhile liiklusseaduse omandamisel edu, sest ka ostetud lubadega peab Eesti liikluses ellujäämiseks põhiteadmisi omama.

Muide, järgmisel korral olen targem ja eest ei astu.

No comments:

Post a Comment