Sunday 23 May 2021

Elu naabritega vol 5

Läksin hommikul õue autoga toimetama, lemmiknaaber paari meetri kaugusel toolis koos koertega suitsu pahvimas. Ühtegi sõna me kogu selle toimetamise aja ei vahetanud, aga kui hakkasin tuppa minema, tegi moor suu lahti. Selgus, et mul olevat vaja välisprügikasti tühjendada. Ma seisatasin ja tuletasin viisakalt meelde, et prügikasti kilekotti vahetasin viimati mina, seega saabunud on tema kord. Siis hakkas moor käigu pealt mingit imelikku jama välja mõtlema, et see pole tema prügikast ja et tema ei pea seda tegema. Pealegi olevat sinna prügi ainult mina pannud, mitte kindral isiklikult. Sammusin koridori poole ja ütlesin, et tema kord on vahetada ja nii need asjad ei käi, nagu ta seal välja mõtles.

Õhtul tuli mu naine koju ja küsis, kas mina panin prügikasti kinni. Ma alguses ei mõistnud, mida ta sellega öelda soovis ja läksin uurisin, mis juhtunud oli. Moor oli prügi lõpuks välja viinud, aga uue koti paigaldamise asemel oli ta prügikasti suu kinni teipinud. Kuna nägin, et töö oli lohakalt poolik, pakkusin välja, et võiks ka tuhatoosi kinni panna, aga mu naine peatas mu hoogu, sest pole vaja tüli suuremaks ajada. Pealegi võib asotsiaal sinna muidu oma konide kogu asutada.

On hädavajalik, et väärikust ja teistega arvestamist peab kasvatusega juba väga noorelt kaasa saama, sest vanemas eas võib tekkida piinlikke olukordi, kus kombeteta, laiska ja valelikku inimest noortele eeskujuks olemise asemel pigem negatiivseks näiteks tuuakse. See on ilmekas tõestus sellest, et vanus on vaid number ning me kõik saame endas puberteediea jonnakust ja hormoonide möllu säilitada, jäädes igavesti nooreks. Iseenda valede uskumine, Napoleoni kompleks ja võimu illusioonis elamine aitavad kindlasti ka kogukonnas endale plusspunke rabada.

Et ma keeldun enda ellu võõrast negatiivsust sisse laskmast, saan seda uhkusega sõpradele kui kohalikku maamärki demonstreerida. Prantslastel on klišeelik Eiffeli torn, aga meil on kitšilik dieedil prügikast, millel on pajatada põnev lugu. Usun, et juubelipeol pakub see kindlasti kõneainet.

No comments:

Post a Comment