Friday 26 June 2020

Muusikast vol 4 - 90ndate päkapikudisko

Olen lugejat juba kolm korda ninapidi vedanud ja teda ikka mööda 1980ndaid lohistanud, aga seekord ma luban, et on oodata midagi muud. Kui sattusin peale ühele 1994. aasta koduvideole, kus sai näha 1990ndate Tallinna, armusin ma videosse hetkega, vaadates selle täies pikkuses (1 h) ära. Võin öelda, et tõelise retrofännina tundsin ma end kui kodus ning silma tikkus peaaegu ka pisar, kui kunagise Mustamäe kodu ligiduses asuvat kassimaalinguga naabermaja nägin.

Muidugi ei paljastatud mulle, tollasele pätakale, Eesti elu pahupoolt, mistõttu mu isiklikud kokkupuuted 1990ndate aastatega on kantud härdast nostalgiast. Kes tollase eluga rohkem kokku puutus, ei pruugi mu roosamanna-meenutusega nõustuda, aga siin esitletud vaatevinkel põhinebki tolleaegse lapse piiratud silmaringil.


Mu lemmikvideo tausal mängivad tolle ajastu megahitid, andes olustikule hoopis ehedama värvingu, äratades kõik viimsedki nostalgianäärmed. See on tõeline hõrgutis neile, kes Nõukogude aega ei mäleta, aga on näinud taasiseseisvunud Eesti esimesi konarlikke aastaid.

Haddaway - What is Love

Kas mäletate Jim Carrey & co tantsuõhtut? Tänases poliitkorrektses maailmas lendaks sellise naljavideo eest igasugused kohtukeisid ja ahistamisskandaalid, aga 1990ndatel olidki naljad sellised. Me võiks tänagi asja sama vabalt võtta kui toona.

DJ BoBo - Somebody Dance With Me

Maxx - Get A Way

Järgnevad tantsulood ei sisaldu küll selles ajaloolises kruiisivideos, aga aitasid needki 1990ndaid defineerida.

2 Brothers on the 4th Floor - Dreams (Will Come Alive)

Amos - Only Saw Today

Jinny - One More Time

Snap! - Rhythm is a Dancer

Corona - Rhythm of the Night

Scooter - How Much is the Fish?

Scooter oli tolle ajastu gigant, kuulsaim Saksa tantsubänd planeedil, mille kontsertide tarbeks ei jõutud piisava innuga pileteid trükkida. Muide, see konkreetne lugu on tegelikult Saksa joomalugu "Was wollen wir trinken" uues kuues.

Caater - I Can't Hear You

Caater oli 1990ndate lõpul kõige kuumem Eesti bänd, mis tõi elektroonilise biidi meie lavalaudadele. Tõenäoliselt sai koosseis nimevalikul inspiratsiooni Saksa "hõimuvellest", mõeldes veesõidukitele. Kui ma teeks elektroonilise muusika bändi, paneks ma traditsioone kummardades selle nimeks näiteks Tancer, Catamaraan, Purjecas, Auric või Lennuc.

Culture Beat - Mr. Vain

See lugu paneb mind kergelt muigama, kuna Onu Bella kaverdas sellest oma humoorika loo Mr. Intiimteenus. Kahjuks pole seda juutuubis ning ma ei hakka seda ka sinna üles laadima, kuna mul on autoriõiguste rikkumisega probleeme, mistõttu peame seda mõttes laulma.

Smurffit On Täällä Taas

Võtame meie muusikapeatüki kokku väheke lustakama päkapikudiskoga, seda sõna otseses mõttes. Originaalvariant oli loomulikult ajastu põhihitt No Limit (mis oli ka kruiisivideos).

2 Unlimited - No Limit

BONUS TRACK!

DJ Whirl & Mayer - Streets At Night

Loetelu lõppu tasuks torgata see 2004. aasta ehk juba järgmise kümnendi trance-lugu, aga kuna oma olemuselt sarnaneb ta Caateriga (eriti vahemikul 1:00-1:30), tasub see siin ära mainida. Koosseis lasi välja teisigi autentselt 1990ndatest inspireeritud hitte nagu "Free" (vihjab varjamatult Nancy loole "Hellalt hoia mind") ja "The World is Ours".

Tegu oli vaid pinna õrna kraapimisega, jättes luubi alt välja näiteks mõned kõige tuttavamad hitid ja terve house ja drum'n'bass žanri. Kui palju me kella tagasi keerame ja millisesse kümnendisse me järgmisel korral sukeldume, näitab aeg.

No comments:

Post a Comment