Thursday 28 March 2019

Mu endise BMW saatus

Blogi lugejatele on teada, et paar aastat tagasi oli mul selline sõiduvahend nagu BMW e34 ning 2017. aasta kevadel tegin sellega ühe uimase mersujuhi süül avarii. Vasak esinurk sai kannatada, nii et raam natuke kõverdus, kapott istus viltu ning poritiib moondus känkraks. Kindlustus pakkus mulle auto eest turuhinda 1300 eurot või 900 eurot, kui ma selle endale soovin jätta.

Kuna eksamid, stress, viha ja kaotusvalu tegid oma töö, andsin auto ära ja mõtlesin selle asemele midagi muud leida (VW Passat). Ma mõtlesin, et kindlustus suunab masina lammutusse, mis võtab auto pulkadeks ja ärib paremad sõlmed maha.

Täna sisestasin ma niisama BMW numbrimärgi liikluskahjude kontrolli ja mind tabas üllatus - vaid paari nädala eest oli see uues õnnetuses osalenud!


Kõik on tegelikult igati legaalne ning mul pole mingeid pretentsioone - lihtsalt põnev on tuhnida ja ennast autode "taaskäitluse" teemal harida. Majanduslik hävimine ei tähenda veel mahakandmist, kuigi ma eeldasin, et tõenäoliselt asi sinna jõuab, aga eksisin. Kes siis ikka hakkab rohkelt pappi juba amortiseerunud masinasse sisse taguma, veelgi enam, et tegu pole ju mingi haruldase sõidukiga?

Asi oli selles, et minu vääras kujutluses kindlustused selliste asjadega ei tegele, vaid filtreerivad avariilisi autosid teedelt. Siin artiklis on teema küll teine, aga kindlustusseltsi esindaja rääkis seal, et avariilisi autosid müüakse oksjonil ning ostjad teevad neid korda.

Sisestasin numbri ka Maanteeameti sõiduki taustakontrolli ning nägin, et peale "minu aega" olla masin veel mitmel ülevaatuselgi käinud.


See 01.06.2017 tähendab minu liiklusõnnetust ehk siis andsin ma masina ära.


Üldse on kireva ajalooga masin päris palju läbi elanud. Muide, enne mind jõudis auto veel vähemalt ühe korra matsu panna, aga see ei kajastu kusagil. Minu valduses on üle-eelmise omaniku saadetud fotod, mis kinnitavad, et vasak tagumine külg oli paraja lataka saanud, kuid see taoti üles. Vasak tagauks peaks tänase päevani mitme cm paksust pahtlikihti peitma.


Vaadates neid andmeid, raputasin ma veidi nukralt pead. On Eestis ikka õnnetusehunnikutest autosid, millel nii kurb saatus külal***iks olla. Üheks läbitõmbajaks osutusin minagi, olgugi, et ma ka parajalt remonti tegin.

Samas valitseb hinges ka kergendus, et masin pressi alla ei läinud, sest kuigi kere poolest on tegu vaikselt rondistuva isendiga, suudab mootor seda ikkagi päris jõuliselt edasi kiirendada, lisaks on sel ka lisaväärtust pakkuv katuseluuk. Ei tea, mis sellest peale märtsikuist õnnetust saab, aga igatahes hoian pöialt.

Ma ei pane numbrimärki otseselt siia üles, samas... kellel piisavalt huvi ning veidi nutti, see suudab numbri siit postitusest ikkagi üles leida. Vihje - vastus peitub piltidel. NB! Ma ei soovi praegusele omanikule mingit halba reklaami teha, sest sõiduki taustakontrolli saab teha igaüks, kel numbrimärk teada ja netile ligipääs olemas. Lugeja teeb seda enne järjekordse auto ostu ju nagunii, eks ole?

1 comment:

  1. Kunagi koolipoisina sai see bmw kere ostetud äkki 2010-2011 aastal, mootor oli kokku jooksnud, paremal tagumise ratta kohal suurem mõlk ja vasakul tagumise ukse all mõlk. Uus mootor peale, kiiruga pahtlit ja kaapis ringi taas niiet vilises.

    ReplyDelete