Wednesday 5 December 2018

Kiriku tõeline pale

Mul vanematel oli tarvis üks lepakene langetada, seega käisin üle-eelmisel nädalavahetusel neil abiks. Eriti hea oli see, et kogu puidu sain ma endale, mistõttu ladusin peaaegu kõik väiksesse autosse. Hämmastav, et vaid kolm paksu halgu jäid maha. Noh, me käisime ju koer Bennoga, mistõttu ei saanud ma tagaistme tuge alla lasta.

Nii, jõudsime koju ning ma mõtlesin, et olen taibukas ja panen auto kohe puukuuri juurde. Häda seines vaid selles, et puukuuri juurde jättes blokeerib auto ligipääsu kiriku maale. Juba tagurdades nägin, et keegi soovib startida, seega liigutasin auto kähku eest, kuigi ta juba hakkas ka äärekivi pealt mööduma, aga siis suundus teele tagasi. Olgu nii, veendusin, et liikujatega on kõik, talutasin Benno tempoga tuppa ning tõin kuurivõtme. Asudes kuuri lukku avama, nägin, et jälle oli keegi autole sappa võtnud. Ma pean vajalikuks rõhutada, et mingit meeletut liiklust pole seal kunagi olnud, mistõttu eeldasingi, et see varasem auto oli see juhuslik üks liikuja tunnis.

Läksin jalutasin juhi juurde ja soovitasin kõrvalt mööduda nagu eelmine auto oli hakanud tegema. Selle asemel teavitas proua, et tegu on kiriku maaga ja et ma ajagu oma auto kohe eest. Kuna ma teadsin, et temal on 100% õigus, ajasin ma vastu klähvimata auto minema (ma olen ikkagi päris hästi kasvatatud mees). Võrdluseks, kui ma pärast auto tagasi kuuri äärde ajasin, kulus mul laadimiseks kuni 5 minutit, mitte enam.

Jah, tädikesel oli igas mõttes õigus, seda ma tunnistan. Ainult mind häiris üks asi. Ma olen alati kirikuinimesi kujutlenud kui rahulikke, tasakaalukaid ja mõistvaid inimesi, kes teisi aitavad. Selle asemel sattusin kokku üsna tigeda prouakesega, kes käitus kui mingi linnajao omanik. Tal poleks tükki küljest võtnud, kui ta oleks näiteks oma abi pakkunud, et puit kiiremini maha saada või oleks lihtsalt kõrvalt möödunud ja see postitus oleks olemata.

Suurepärane reklaam kirikule. Olgem siis jumalakartlikud, õelad ja ajame jumala (pun!) eest jäigalt oma õigust taga, kui üks naaberelanik kord aastas 5 minuti jooksul mingit kraamimist korraldab. Ja nüüd patust puhtaks ja marss kirikusse!

No comments:

Post a Comment