Friday 6 July 2018

Kaalukaotus vol 2

Jaanipäev oli raske, sõna otseses mõttes. Paar kilo kogunes nagu niuhti, aga pole hullu. Tähtis on aga see, et oleme enda elukombeid jäädavalt muutnud. Elukaaslane on näiteks võtnud endale igapäevaseks ülesandeks teha vähemalt 6000 sammu (kerkinud on see 4000 pealt), aga vägagi tihti tuleb ka 10 000 või selle ligi. Samuti käime koeraga pikematel ringidel kui varem ning õhtuti viskame talle palli. Selle tulemusena magab ära väsitatud Benno paremini ja naudib üleüldiselt oma lapsepõlve rohkem.


Samuti oleme drastiliselt vähendanud snäkkide osahulka ja asendanud toite tervislikumaga. Varem polnud mul probleemiks peale tööd pakk vorste või krõpse sisse pista, samuti külastasime tihti ka Hesburgerit. Nüüd on endine hullus asendunud banaanide, marjade, arbuuside ja porganditega. Samuti ei võta ma õhtusöögiks enam topeltprotsjone nagu varem kombeks oli. Mahlad ja mullijoogid olen peaaegu täielikult välja juurinud ja asendanud külma veega. Ma tunnen end palju paremini ja värskemalt, kuigi kilod pole veel märgatavalt kukkuma hakanud. Hea algus seegi, et praegu kaalun 111,6 kg, sest aprillis olin ma 112 kg.

Ka olen jalgratta välja otsinud ja vahelduva eduga väntamas käinud. Kuigi võiksin seda rohkem teha, on sellega vähemalt alustatud, mis on peamine. Pikkadele jalutuskäikudele on see igatahes hea lisa ja hakkan väntamisega enam-vähem ka ära harjuma. On üks kindel teeots, kuhu ma alati väntan ning varsti tasub tasapisi koormust suurendama hakata, aga pean vaatama, et end päris ära ei tapaks. Mõtlen, et peaksin end kokku võtma ja HIIT'iga alustama, sest lisaks rasvapõletusele omab see ka nn järelpõletuse efekti.

HIIT tähendab high intensity interval training ehk kõrge intensiivsusega intervalltreening. See kujutab endast seda, et umbes 10-20 sekundit tuleb kogu jõust pingutada ning seejärel kaks korda nii kaua (20-40 sek) tasases tempos puhata. Intervalle tuleb teha umbes 8 korda, aga see võtab täiesti läbi.

Iseloomult on selle idee lihtne ja sobitub minu elusse kenasti, sest ma pole kunagi olnud jõusaali- ja kulturismifänn. Eks ma hakkan varsti katsetama ja raporteerin tulemustest.

No comments:

Post a Comment