Tuesday 24 May 2022

Sõiduproov - Volvo V70 vol 3

2022. aasta esimene pool on toonud autole palju remonttöid ja toimetusi.

Esiklaas - Ülemine klaasiserv lekkis kergelt ja ühel talvel jäätus keskkonsoolile tilkunud vee tõttu isegi käigukang sundasendisse. Nüüdseks on autol 300 euro eest uus esiklaas, millel on küll mõni väike jääkraabitsa jäetud kriimuke. Peamine on aga see, et vesi ei pääse tuppa.

Käigukasti ja Haldexi õli vahetus - 400 euro eest vahetati õli nii automaatkäigukastis kui ka Haldexi süsteemis. Pole teada, kas ja millal seda viimati tehti, aga auto on peale seda pisut siidisem. Mainiti, et hüdrotõukurid on kulunud, aga see on normaalne aastatega tekkinud kulumine ja lähiajal ei tohiks mingeid probleeme tekkida.

Hooldus - Aastase hoolduse käigus vahetati mootoriõli ja kõikvõimalikud tihendid.

Õlileke - Karterisse oli tekkinud nähtav pragu ning sealt immitses kergelt õli. Uus jupp maksis 600 eurot, mistõttu otsustasin lasta prao kinni keevitada. Alumiiniumi keevitamine võttis aega, sest jupp rändas ühe meistri käest järgmise kätte, kuni leke lõpuks pidama saadi.

Jahutusvedeliku leke - Autol kadus pidevalt jahutusvedelikku, paaki tuli täita umbes iga 3 nädala tagant. Sellele oli äärmiselt raske jälile saada, ka radiaatori kraani vahetus ei likvideerinud seda. Lõpuks avastati, et tosool kadus kusagilt pumba tihendi vahelt.

Pesuvedeliku leke - Sellega olin juba varem tegelenud ning purunenud koha paikas mehaanik ka edukalt ära, aga siis hakkas hoopis teisest kohast voolama. Lõpuks sai ka selle lekke pidama, loodetavasti jäädavalt. See polnud õnneks kõige kallim häda, aga kindlasti oli see üks tüütumaid.

Kliimapump - Vana kliimapumba laager oli läbi ja seetõttu oli süsteem ka võlli ca 1 mm jagu peenemaks söönud, mistõttu uue laagriga ei saanud piirduda. Uus pump maksis 350 eurot ehk pool ühest remondiarvest (töökodasid külastasin ma ikka üle ühe korra). Sõbra tuttav täitis kliimasüsteemi tasuta ära, aga andsin veerandtunnise ajakulu eest ikkagi kümneka jootrahaks.

Rooliots - Veermik vaadati üle ja uusi pukse polnud veel tarvis. See-eest läks üks rooliots vahetusse.

Kapoti väsinud gaasiamordid - Tellisin Alvadist 25 euro eest uued ning vahetasin 5 minutiga maja ees ära. Muide, OEM amortide hind oli ca 10 korda kõrgem.

Mootori error"Engine service required" ("Sistema motore Rich. assistenza"). Sain reedel auto suurest remondist kätte ja juba teisipäeva hommikul tervitas mind kurjakuulutav kollane mootorituli. Lasin arvuti autole taha panna ja selle üldise errori taga peitis end mitu asja:

P010116 - Mass or volume air flow circuit; Circuit voltage below threshold; Intermittent

P250A17 - Engine Oil Level Sensor; Circuit voltage above threshold; Intermittent

P201500 - Intake Manifold Runner - Bank 1; Position sensor/switch circuit; Permanent

Muide, P3 Volvode puhul pidigi olema tüüpiline, et õlitaseme jõudmisel max tasemeni viskab errorid ette. Seetõttu soovitatakse valada õli kuni 3/4 tasemeni õlivarda triipude alal. Ma lasin enne errorite nullimist õli paraja tasemeni välja imeda, peale seda sai errorid lihtsalt ära kustutada ja rohkem pole need tagasi tulnud.

Veojõukontrolli error - "DSTC service required" (DSTC Rich. assistenza). Netis on räägitud nii palju, et vabalt võib kusagil kaitsmeplokis voolukadu olla või mõni pistik on korrodeerunud. Igatahes tuttava mehaaniku arvuti ekraanilt vaatas vastu "U013600 Lost communication with differential control module - rear; Permanent". Selle lasin Volvo spetsialistidel üle vaadata ja selgus, et Haldexi õlipump oli lühises kokku jooksnud. Vahetuse peale läks 520 eurot.

2022. aasta esimesel poolel olen auto alla pannud ca 2000 eurot, samas Volvo on kõvasti ravi saanud ning aina rohkem on uue auto tunne. Muidugi takistab selle illusiooni täitumist kiirendamisel ilmuv seisnud niiskuse lehk, millega võiks ka midagi ette võtta.

Tegemist vajavate asjade nimekiri:

- uued rehvid (kriitiline)

- Volvo ametlik tagasikutsumine seoses juhi turvavöö kinnituse anduriga (vähetähtis)

- seisva niiskuse lehk (vähetähtis)

- lekkiv roolilatt (see jääbki kuni koolemiseni siia nimekirja ballastina kõikuma)

No comments:

Post a Comment