Monday 11 March 2019

Muusikast vol 2 - 80ndate italo disco alged

Nagu selle blogiga varem kokkupuutunud juba teavad, ei suuda ma tänapäeva muusika top liste seedida, sest piinarikkad võõrutusnähud on mul tekkima kibekiired. Alternatiivina avaldangi siin omaenda paralleelmaailma top liste, mida hetkel aktuaalseks pean.

Täna rändame taas 1980ndatesse aastatesse, aga rock'i asemel sondeerime seekord peamiselt italo disco't ja selle sugulasi (tavaline disco, r'n'b jne). Igaks juhuks hoiatan, et ma pole muusika asjatundja, seega see ülevaade on pigem Top Gear'i vaimus tunnetetulv ning kapotti ma avama ei asu.

Nonii. Kas teadsite, et maailmakuulus näitleja Eddie Murphy proovis ka muusikatööstuses kanda kinnitada? Tema varajast loomingut kuulates seostuvad Beverly Hills'i võmmi tegemised ning on selline tunne, et mul on mingi vahepealne osa nägemata jäänud. Esimene näide sobinuks ka Michael Jacksoni loomingusse, sest ausalt öeldes... kui ma seda esimest korda kuulsin, mõtlesingi, et popikuningas ise on mikri taga!

Eddie Murphy - Party All the Time

Eddie Murphy - Boogie In Your Butt

Nii, soojendus tehtud ja aeg on esitleda seda õiget italo kraami, mis mul jala alati liikuma tõmbab. Kõige vahvamad on mu arvates need bändid, kes end liiga tõsiselt ei võta, teevad humoorikaid videoid ning juurde lisavad minu jaoks selle vägeva muusika. Just see ongi õige meelelahutus, kus esinejad tunnevad end mugavalt, mõned etenduse elemendid on kohati üle võlli puhutud ning pidu on täies hoos. Ma imetlen Divine'i kui 80ndate aastate ühe kuulsama drag queen'i karmi ning loomulikku vitaalsust, mis kaasneb enesekindlate diivade karakteritega. Ma kujutan vaimusilmas ette, kuidas selline proua tänaval iga karmi mustava räpivenna vaevata paika paneb.

Scotch - Disco Band

Divine - Love Reaction

Yazoo - Situation

Omaette vahva segmendi moodustavad hispaaniakeelsed lood, mis mõjuvad kuidagi kohe eriti armsalt ja päikeseliselt, garanteerides mulle alati tuju paranemise. Kas on see ladina tsivilisatsiooni loomulik hüperpositiivsus või nende kaasasündinud rütmitaju, ei tea ma öelda, aga olen leidnud end viimasel ajal just sellist loomingut nautimas (olulisi näiteid, mis hetkel top'is pole: La Colegiala, Marinero).

Magazine 60 - Rendez vous sur la Costa del Sol

Gibson Brothers - Que Sera Mi Vida (If You Should Go)

Viimane näide sobiks väga hästi kuhugi kosmosedisko teemalisse filmi või animesse. Kerge huumori ja sihilike kosmoseooperi klišeedega vürtsitatud Space Dandy olnuks ideaalne anime, kuhu see lugu sisestada. Kui peaks mingi ime läbi nii juhtuma, et mu teosed laiadele rahvahulkadele paljastatakse ning neist mingil põhjusel ka ekraniseeringud vändatakse, siis seda lugu eeldan ma sealt igal juhul leida.

No comments:

Post a Comment