Monday 15 August 2022

Kaalulangetamise süstid

Olen terve elu liigse kehakaaluga maadelnud. Olen proovinud nii trenni teha, toitumiskavasid järgida, dieete pidada kui ka kaloreid lugeda. Mingil määral need asjad toimivad, aga need vajavad erilist motivatsiooni, ränka tööd, järjekindlust ning lõpuks peale kurnatust tulevad kilod ikkagi tagasi.

Aga on üks põnev asi, mida hakkasin enda peal katsetama. Olen selle tulemusi juba hea sõbra peal ka näinud, kes üsna lühikese ajaga üle 10 kg maha on võtnud. See pole mingi imeravim, mis kogunenud rasva põletab, tegemist on insuliinipõhise süstiga, mis võtab hoopis söögiisu ära. Ehk sisuliselt on see paastumistööriist.

Toimimise põhimõte on lihtne, sest suure kehakaalu tegelikuks põhjuseks on see, et sisse söödud kalorite hulk ületab ära kulutatud kalorite hulka.

söödud kalorid - kulutatud kalorid > 0, kehakaal tõuseb

söödud kalorid - kulutatud kalorid < 0, kehakaal langeb

Süst tekitab täiskõhutunde, mistõttu ei teki vajadust üle õgida, rääkimata kontrollimatust näksimisest. Nii saab magu rahulikult tagasi normaalsesse mõõtu venida, nii et peale ravikuuri lõppu saabub täiskõhutunne juba siis, kui on ära söödud normaalne portsjon. Kui magu on välja veninud, siis on paratamatu, et suhu rändavad lisaampsud, mis ületavad keha vajadusi ning need talletuvad liigsete kilodena.

Mida süstimine endast kujutab?

Tegu pole klassikalise süstlaga, mille otsas on ähvardav 5 cm pikkune piik. Pakend ja süstlake on väheke glamuursemad kui süstiva narkomaani varustus. Voolujooneline süstal peidab endas 4 individuaalset doosi. Iga korra jaoks tuleb otsa keerata ka umbes paarisentimeetrine peenike nõel. Süstimise alustamiseks tuleb süst rullikust üles keerata, kuni aknasse saabub doosi suurus. Naba ümber asuv pekimass peenikest nõela tegelikult pea üldse ei tunnegi, rääkimata mingist valuaistingust. Protsess on mugav, valutu ja kiire.

Kust süste leida?

Süstid pole Eestis otseselt keelatud, aga neid väga ei reklaamita ka. Ma ei mäleta täpselt, mida arst selle kohta rääkis, aga see oli seotud mingite puuduvate Euroliidu sertifikaatide ja heakskiitudega. USA-s pidi see samas populaarne ja tavaline ravim olema, nii et päris voodoo kama see vast pole.

Tegemist on retseptiravimiga, mistõttu niisama apteeki marssides neid ei kätte anta. Kõigepealt peab perearsti jutul käima, oma söömisharjumustest pajatama ning lõpuks ka vere- ja uriiniproovid andma. Alles siis, kui suguvõsas ja loomulikult endal pole suhkruhaigust ning muid vastunäidustusi, kirjutatakse ravimi katsepartii välja, minu puhul 0,25 mg doosid.

Pärast kuu aega kestvat kuuri peab uued analüüsid andma ning kui kõik kombes, siis saab suuremad 0,5 mg doosid ja hiljem juba 1 mg. Muidugi lähenetakse igale inimesele individuaalselt ning numbrid ja tingimused võivad varieeruda.

On siin ka mingi aga?

Ilmselt üks põhjus, miks selle kasutamine Eestis väga massiline pole, on see, et ravimite ostuga ei kaasne mingit toetust. Kirjutamise hetkel oli ühe kuu pikkuse kuuri täishind 88 eurot kopikatega.

Samuti ei anta mingit garantiid - kaal võib langeda äärmiselt aeglaselt või üldse mitte. Peab arvestama, et iga inimese keha reageerib ravimile ja paastule erinevalt.

Ometi tunnen ma massiivset optimismi, sest eespool nimetatud kalorite saldo põhimõtte järgimine on mulle minevikus päris häid tulemusi andnud. Tookord pidin ma end jõuga maitsvatest toitudest eemale rebima ja suurt nälga kustutasin minu jaoks mitte nii hea maitsega salatite sisse vohmimisega. Lõpuks oli mul salatitest nii kopp ees ning tahtsin taas kogeda maitseelamusi, millest nii kaua eemal olin viibinud. Muidugi hakkas ka kaal taastuma.

Kuna seekord ei teki mul ilmajäämise tunnet ja haiglast iha keelatud roogade vastu, siis on suurem lootus tervislikumale ja jätkusuutlikumale kaalule. On ikka tohutu vahe, kas toit on keelatud või pole see lihtsalt enam ihaldusväärne.

No comments:

Post a Comment