Tuesday 21 September 2021

Sõiduproov: Seat Leon FR

Seat Leoni 3. põlvkond nägi päevavalgust 2012. aastal, järgmine põlv sündis 2020. aastal. Enda masina ostsin selle esindusest uuena aastal 2018, kuigi kahjuks 2021. aasta suvel andsin selle sissemaksuks uue Škoda Octavia tarvis.

Miks kahjuks? Sest Seat Leoni näol on tegu mõnusalt tempoka pereautoga, mis järsul gaasivajutamisel adrenaliini pakub. 1,8 l (132 kW) bensiinimootor oli tollases mootoririvis tavamudelite seas võimsaim, jäädes alla vaid Cupra variantidele. Mootor läheb kiiresti pöördesse ning laulab kuni 6000 pöördeni. Sport-režiim lülitub käigukangi tahapoole jõnksatamisel ning sunnib vaikselt sahiseva mootori urisema. Suure plussina saab välja tuua 7. käigu pakutava vägagi aktsepteeritava madala kütusekulu, mis jääb 7 liitri kanti (50% linn, 50% maantee) ning annab vastu mõnusa mineku ja ruumikuse.

Tegu on suvise autoga, mille igapäevast kasutusmugavust pärsib jäik vedrustus, mis end küll maanteel igati õigustab. Arvestama peab sellega, et enda kontide liigse vibreerimise vältimiseks peab kruusateedel märksa madalama kiirusega kulgema ning piinlikult auke jälgima. Esivedu, 18'' rehvid, automaatkast ja madal kliirens on just see täpne segu, mis aitab talvel kõige paremini lumme kinni jääda. Madal nina aitas kaasa ka esistange all asuva logariosa purunemisele, kui talvel üks keset teed lebanud jäätükk sellega kokku sai.

Seat pakkus tollal kahte keretüüpi - luukpära ja universaal. Viimane oli sisuliselt veidi pikema tagumikuga luukpära, aga mõjus palju proportsionaalsemalt, mistõttu saigi just suurem kere valitud. Kolme kasutusaastaga tekkisid esitiibadele roostetäpid, mis nii uue auto kohta on halvas mõttes hämmastav.

Salong on selline nagu selle aja väikeautodel ikka - must plast, nutiekraan ja ei ühtegi puitliistu. Hubast eripära lisavad esiustel ilutsevad LED-valgusribad, mille värvi saab mõne tooni piires vahetada. Kuigi ma esinduses autole liigset varustust peale püsika juurde ei kruvinud, siis kliima anti õnneks niisama kaasa.

Seat Leon FR sobib inimestele, kes soovivad, et jõulised kilovatid alati võtta oleks, aga samas kütusekulu mõistlikkuse piiridesse jääks. Audi dünaamika, VW pidamiskulud ja Seati anonüümsus sulavad kokku ootamatult nobedaks autoks lapsi vedavale pereinimesele.

Disain: 7/10
Dünaamika: 8/10
Praktilisus: 7/10
Kasutusmugavus: 7/10
Lisavarustus: 5/10
Turvalisus: 8/10

Üldhinne: 7.0/10

+ sleeper (90% juhtudest tõmbab foori taga kiirendajatele koti pähe)
+ äkiline mootor ja väike kütusekulu
+ täpne juhitavus
+ disain üle keskmise
+ väikese auto kohta üsna praktiline (ruumi jätkub; isofix kinnitused)
- ilmetu must salong ja odavad materjalid
- nutiekraan hangub külmaga
- roostetäpid uuel autol
- raputav sportseades vedrustus ei sobi argiellu ning madal auto võib talvel lumme kinni jääda
- meeletu rehvimüra

No comments:

Post a Comment