Wednesday 16 January 2019

Tohutud kulutused

Aasta 2019 algab suurte väljaminekutega nagu alati. Üks tohutu planeeritud tagasimakse oli elukaaslase isalt võetud võlg 400 eurot, mille saime kenasti ära tasutud. See sai võetud eelmisel aastal veokijuhi ametikoolituse katteks.

Ja küttepuud olid lõppemas nagu kellavärk, mistõttu saime nende peale 250 eurot kulutada. See asjaolu oli juba ette teada, mistõttu oskasime selleks valmistuda.

Siis andis Seat äkitselt märku, et 2200 km pärast peab õli vahetama (läbisõit sel hetkel 22200 km). Kuna tegu on liisinguautoga, peab seda kahjuks esinduses tegema, kus hinnapakkumiseks on ulmelised 175 eurot. Ma mäletan, et Bemaril või Cliol sain ma seda ise tehes umbes 10 korda odavamalt hakkama, aga leping on leping.

Et raha liiga palju kätte ei jääks, leidis lauaarvuti paraja hetke, et enam mitte ärgata. Sõbra nõu järgi talitades ei saanud ma rikkis masinast jagu, sest kuidas kasutada USB recovery tool'i, kui algmenüü sind pidevalt tagasi algusesse viskab? Kuna isegi safe mode'i sisse ei saanud, siis otsustasin, et minu jaoks oli selline puterdamine liig ning kandsin risu maha. Sõber pakkus jääkide eest 100 eurot ning mina sain 1 TB kõvaketta koos isiklike failidega endale jätta. Kuigi rümp pärineb 2011. aastast, olles juba tõeline youngtimer, peitis ta siiski üht asisemat juppi. Selleks oli graafikakaart ASUS GeForce GTX 740, mis ta ilmselt mõtisklema pani. Kuigi leidub palju pädevamaid graafikakaarte, võimaldas see mul siiski ressursse nõudvaid vajalikke mänge mängida ning 3D-modelleerimist harrastada. Mõned tunnid peale seda, kui olin arvuti üle andnud, teavitas ta, et oli mingid jupid asendanud ja uue OS peale lasknud ning arvuti töötas väga hästi. Noh, samas sealne info läks kaduma...

Me elukaaslasega otsustasime, et tarvis on täiesti uut korralikku arvutit, mis kestab sama kaua. Tema läpakad on lootusetult vananenud ning kui ma ühega neist enda surnud lauaarvutit elustada püüdsin, lõpetas näiteks selle touchpad töö. Lisaks oli see meeletult. Aeglane. Et. Jäigi. Mõtlema. Või. Unustas. End. Kohvipausile. Muidugi võiks läppareile teha format'i, aga sealsed komponendid on juba parajalt aegunud ning amortiseerunud. Pealegi tahan ma Fallout 4 ära proovida, mis on üks vähestest mängudest, millest kinnisideeliselt unistanud olen. Isegi GTA V, mida mul iial olnud pole, ei eruta mind sellisel määral, kuigi GTA'de peal olen ma ju üles kasvanud.

Seetõttu asusime shoppama ning jõudsime mänguriarvuti komplektini, mis võrreldes minu vanaga on ikka paras edasiminek. Kuna hind jääb 800 euro juurde, võtame selle rahulikult järelmaksu peale ning naudime arvete tasumist vähe jõudsamas keskkonnas. Vägev kokkusattumus on ka see, et mingil hetkel saabub meile ka minu jõulukink - mugav oodatud arvutitool! Raha eest saab õnne osta küll.

No comments:

Post a Comment