Friday 5 July 2019

Liiklusmaniakid vol 5

Ma lootsin siiralt, et seda postitust kunagi ei tule. Oleme jõudnud sinnamaale, kus liikluseeskirju lihtsalt tuima rahuga ignoreeritakse.

Näide 1. Mitu aastat tagasi sõitsin bemariga maanteekiirusel Haapsalust Tallinna poole. Järsku näen, et mingi mutike sibab tibusammudega üle maantee. Et mitte veresauna korraldada, surun ma piduripedaali põhja ning kõik autos olijad hirmuvad kummide vilinat kuulates. Tädike ei vaevunud kordagi isegi potentsiaalse surma suunas vaatama.

Näide 2. Mõne nädala eest seisin Kristiine ristmikul ühe auto taga, kui süttis roheline tuli. Hakkasime esimeste autodena üle risti jõudma, kui minu ees olev masin pidurdas ja signaali lasi. Mis juhtus? Keegi asotsiaalse stiilitunnetusega härra jalutas aegluubis üle tee, vaevumata kõrvalegi vaatama. Ta ei saanud isegi punast tuld näha, sest jalakäijate foor seisis tükk maad eemal.

Näide 3. Nädala eest seisin foori taga ning süttis roheline tuli. Vaevalt hakkasin kiirust koguma, kui keegi keskealine härra tuimalt ette soovis astuda. Kohutava signaaliheli peale hüppas ta tagasi, silmis siiras imestus. Jalakäijate punast foorituld ta igatahes ei märganud.

Näide 4. Täna hommikul sõitsin tööle ja hakkasin pidurdama, kuna foorituli muundus kollaseks. Minu taga sõitnud ja rida vahetanud bemar lisas kiirust ning tuiskas punasega üle risti.

Näide 5. Samuti täna hommikul hakkasin hoogu maha võtma, kuna fooris paistis punane tuli. Vaatasin imestunult, kuidas kõrvalreas sõitev Opel aeglaselt (ca 40-45 km/h), kuid kindla julgusega üle risti lasi. Alles järgmise punase risti ees 100 meetrit kaugemal suvatses kiirustaja peatuda.

Nii. Ma kohe ei teagi, kuidas seda teemat edasi arendada. Minu teooria on see, et lasteaedades ja koolides oli liikluskasvatuse tase kunagi päris kohutav. Samas ma mäletan, et ise sain päris hea koolituse ning lapsena ei jäänud ma kordagi auto alla, kuid nüüd 20 aastat hiljem näen, kuidas täiskasvanud inimesed niimoodi soperdades enda eluga mängivad.

Aga pole hullu - kes tunnevad, et mõned asjad liikluses nagu pisut segaseks jäävad, jääge minuga, sest kohe teen ma tasuta minikoolituse.
P on punane. Punane pealpool puhkab. Punane ütleb - peatu koheselt!

K on kollane. Kollane keskel konutab. Kollane ütleb - koheselt hoogu vähenda!

R on roheline. Roheline rohutasandil lamab. Roheline ütleb - rohkem liikuda võid!

Andestage mulle minu sarkastiline toon, aga ma lihtsalt ei või selliseid inimesi samaväärselt kohelda kui kõiki teisi. Kes ikka liikluses hoolimatult enda või teiste eludega mängib, sellel on minu silmis veidi erinev tähendus. Katsugem ikka mõistlikult hakkama saada ja ümbritsevat jälgida. Ma mõistan, et mõni inimene on juba sellises eas, et meeled pole enam nii teravad, aga kurat, miks te teed ületades siis isegi pead ei vaevu pöörama? Kas olete kuulnud, et pimedatel on kombeks valget keppi ees hoida? Ja kui teil puudub kuulmine, siis miks te hoolega ringi ei vaata? Ja kui te end keset päist päeva täis kaanite, siis miks on vaja liiklusesse sukelduda?

Liiklus on päris ohtlik paik, sest füüsikaseadused erandeid ei tee. Olgem tähelepanelikud ja kained, vaadakem vasakule ja paremale. Ja kui silmad ei tööta ning prillidestki abi pole, siis autorooli ei ronita. Punkt.
Prints Philip ja tema vägitegu.

No comments:

Post a Comment